Εναλλακτικές Δυνατότητες Χρηματοδότησης Καινοτόμων Ιδεών! Με τον ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Β. ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟ
Hμερομηνία: 11/09/2012-11/09/2012
Στην παρούσα περίοδο η οικονομική συγκυρία είναι εξαιρετική αρνητική, η ρευστότητα έχει στεγνώσει και οι κλασσικές πηγές χρηματοδότησης (τράπεζες) δεν παρέχουν στους ενδιαφερόμενους καθόλου δάνεια, ιδίως σε νέες επιχειρήσεις. Τι κάνει σε αυτή την περίπτωση ένας ενδιαφερόμενος προς χρηματοδότηση;
Τι κάνει κανείς που ενώ έχει μια πολύ καλή επιχειρηματική ιδέα, δεν έχει ωστόσο τα χρήματα και τα απαιτούμενα κεφάλαια, προκειμένου να την κάνει πράξη;
Ευτυχώς, υπάρχουν μερικές εναλλακτικές πήγές χρηματοδότησης.
Θα σας αναφέρουμε δύο από αυτές:
Εάν κάποιος έχει σκεφτεί μια καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα, ιδίως στο τομέα του Internet και των νέων τεχνολογιών, μπορεί να απευθυνθεί στο Openfund.
Το Openfund χρηματοδοτεί καινοτόμες “υποσχόμενες” εταιρίες, με ποσά 30.000 – 50.000 ευρώ. Ο ενδιαφερόμενος περιγράφει την ιδέα του και εάν επιλεχθεί, προχωράει προς τη χρηματοδότηση. Τα ποσά αυτά που δίνει το Openfund στις υπό σύσταση εταιρίες, είναι άτοκα. Θα ήταν χάρισμα, αλλά δεν είναι άνευ υποχρέωσης. Η υποχρέωση του χρηματοδοτούμενου επιχειρηματία, είναι να προσφέρει το 15% της υπό σύσταση χρηματοδοτούμενης εταιρίας. Το Openfund βρίσκει τα κεφάλαια από Έλληνες ιδιώτες αλλά και ξένους επενδυτές.
Μέχρι σήμερα το fund έχει επενδύσει σε οκτώ «υποσχόμενες» εταιρίες, τις οποίες μπορείτε να δείτε στο site του (http://theopenfund.com).
Το Openfund εξετάζει και νέες χρηματοδοτήσεις κατά καιρούς, γι’αυτό καλό θα ήταν κανείς να επισκέπτεται συχνά το site του.
Μία άλλη εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης, είναι το Groopio.
Το Groopio είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα χρηματοδότησης δημιουργικών projects (Crowdfunding) στην Ελλάδα. Tο Crowdfunding ή αλλιώς «χρηματοδότηση από το πλήθος» είναι ένας νέος τρόπος χρηματοδότησης δημιουργικών ιδεών χάρη στην βοήθεια των χρηστών του διαδικτύου. Η κεντρική ιδέα βασίστηκε στο Crowdsourcing το οποίο χρησιμοποιείται για την παράθεση ιδεών από το πλήθος. Το Crowdfunding είναι σχεδόν η ίδια έννοια μόνο που αντί οι χρήστες του διαδικτύου να βοηθούν με ιδέες, βοηθούν με χρήματα.
Ο ενδιαφερόμενος περιγράφει την ιδέα του και θέτει κάποιες βαθμίδες «χορηγιών» (η χρηματοδότηση από το πλήθος) που αφορά μικρά ποσά, για να μπορεί να ανταποκριθεί το πλήθος. Από το πλήθος όσοι ενδιαφέρονται, δηλώνουν τη συμμετοχή τους στη χορηγία. Εάν και εφόσον συγκεντρωθεί το απαιτούμενο συνολικό ποσό, τότε οι χορηγίες από το πλήθος καθίστανται ενεργές και εντέλει η νέα επιχείρηση λαμβάνει τη χρηματοδότησή της. Εάν δεν συγκεντρωθεί το συνολικό απαιτούμενο ποσό, τότε η ενδιαφερόμενη νέα επιχείρηση δεν λαμβάνει χρηματοδότηση (αλλά ούτε και έχασε τίποτα), ούτε και όσοι είχαν δηλώσει τη συμμετοχή τους με χορηγία, δίδουν χρήματα.
Στην περίπτωση που ο στόχος των ζητούμενων χρημάτων επιτευχθεί, τότε η χρηματοδοτούμενη επιχείρηση σε αντάλλαγμα προς τους χορηγούς της για την χρηματοδότηση που λαμβάνει, δίδει κάποιες προαποφασισμένες παροχές. Οι παροχές είναι προαποφασισμένες καθώς έχουν περιγραφεί από την φάση της αναζήτησης των κεφαλαίων, οπότε οι δυνητικοί χορηγοί από το πλήθος διαβάζουν τις παροχές που θα τους δώσει η επιχείρηση, εάν εντέλει ο στόχος επιτευχθεί και προφανώς, συνυπολογίζουν και αξιολογούν τις παροχές, για να αποφασίσουν εάν αξίζει να κάνουν τη χορηγία ή όχι.
Σε κάθε περίπτωση, περιηγηθείτε στο site του (www.groopio.com) και μελετήστε τις διάφορες περιπτώσεις. Σκεφτείτε πως μπορείτε να το εκμεταλλευθείτε!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
http://financebeast.blogspot.gr