Επικοινωνούμε στις σχέσεις μας ή χανόμαστε στη «μετάφραση»; της Χρύσας Σωτηράκη
Μιλάμε ή επιλέγουμε τη σιωπή; Ακούμε τι λέει ο απέναντι μας ή όχι;
Η επικοινωνία είναι το βασικό συστατικό μιας σχέσης. Χωρίς επικοινωνία, αναλωνόμαστε σε μη ρεαλιστικές αναλύσεις ή αποκωδικοποιήσεις, χανόμαστε στη«μετάφραση» και δημιουργούνται ρήξεις και προβλήματα, παρεξηγήσεις, παράπονα, απωθημένα, θυμός…. και τέλος σχέσης ή διατήρηση κακής σχέσης.
Κάθε σχέση έχει 2 πρωταγωνιστές, με τη δική τους ιστορία και εμπειρίες και φυσικά τις δικές τους προσδοκίες από αυτή τη σχέση. Δυο διαφορετικές οντότητες που επιθυμούν να συνυπάρξουν αρμονικά.
Καλή επικοινωνία, σημαίνει χρόνος για να γνωριστούν αυτοί οι άνθρωποι και να εξοικειωθούν ο ένας με τον κώδικα επικοινωνίας του άλλου.
Δίνουμε χρόνο στη σχέσεις μας να ωριμάσει, στον εαυτό μας να «μάθει» τον άλλον, στον άλλον να «μάθει» εμάς; Θέλουμε πραγματικά να πετύχει αυτή η σχέση ή αρχίζουμε να εκφράζουμε τα απωθημένα μας σε αυτή;
Τις περισσότερες φορές ευχόμαστε, κάπου βαθιά μέσα μας, ο άνθρωπος που έχουμε κοντά μας να μαντέψει τι ακριβώς σκεφτόμαστε ή θέλουμε ή νιώθουμε.
Εμείς το κάνουμε αυτό για τους άλλους; Μαντεύουμε… ή πιο σωστά, μπορούμε να μαντέψουμε ή ακόμη ακόμη έχουμε βάλει ποτέ τον εαυτό μας στη θέση να μαντέψει τι σκέφτεται, θέλει ή νιώθει ο άλλος άνθρωπος που έχουμε απέναντι μας;
Μη κουράζεστε… δεν το κάνουμε ή αν το έχουμε κάνει, έχει διαρκέσει πολύ λίγο και τα έχουμε παρατήσει με την πρώτη αναποδιά…
Που οδηγούμαστε; Στη σύγκρουση, στις παρεξηγήσεις, στη σιωπή, στην άρνηση, στις άμυνες και τελικώς στην ανειλικρίνεια και μη έκφραση του τι νιώθουμε πραγματικά και οι δύο πλευρές !
Ε Π Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Α: το κλειδί σε κάθε σχέση μας!
Τι μπορούμε να κάνουμε; Να τη βελτιώσουμε… να την ενισχύσουμε… Τα πάντα εξαρτώνται από εμάς!
Κανόνας 1ος: Οι άνθρωποι μπορεί να μη θυμούνται τι κάναμε ή τι τους είπαμε, αλλά πάντα θα θυμούνται πώς τους κάναμε να νιώσουν
Κανόνας 2ος: Μαθαίνουμε να ακούμε τους άλλους. Όταν ξέρουμε να ακούμε, μιλάμε πάντα καλύτερα
Κανόνας 3ος: Με μια λέξη μας μπορεί να αποφευχθεί μια παρεξήγηση και με μια λέξη μας, όταν λέγεται εν βρασμώ, μπορεί να καταστραφεί μια σχέση
Κανόνας 4ος: Προσέχουμε τι λέμε, οι λέξεις πονάνε ή θεραπεύουν
Κανόνας 5ος: Δεν φοβόμαστε τα συναισθήματα μας και δεν φοβόμαστε να τα εκφράσουμε
Η ανάγκη για ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία είναι καθοριστική σε μια σχέση.
Από εμάς εξαρτάται:
• πως θα διαχειριστούμε την μεταξύ μας επικοινωνία και πως θα τη διεκδικήσουμε.
Επικοινωνία σημαίνει καταρχήν «ακούω» κι έπειτα «μιλάω». Επικοινωνία δεν είναι ο μονόλογος και η φράση του «εσύ φταις για όλα».
Ακούμε χωρίς δεύτερες σκέψεις, χωρίς να προετοιμάζουμε εκείνη τη στιγμή τι θα πούμε εμείς, ακούμε χωρίς διάθεση κριτικής ή άμυνας, ακούμε (έχοντας τα ώτα μας ανοικτά και την προσοχή μας στον απέναντι μας) πραγματικά τι έχει να μας πει ο άλλος άνθρωπος, ακούμε για να καταλάβουμε την ουσία και να μπορέσουμε να βρούμε στη συνέχεια μαζί μια λύση στο πρόβλημα. Ακούμε για να δώσουμε μια ευκαιρία ακόμη στη σχέση μας να συνεχιστεί στο χρόνο και να είναι υγιής.
Μιλάμε στη συνέχεια για να γνωρίζει και ο απέναντι μας τι πραγματικά νιώθουμε, τι θέλουμε από εκείνον, τι πραγματικά μας ενοχλεί.
Μια σχέση δεν είναι πόλεμος με νικητή και ηττημένο, είναι μια συμμαχία με κοινά οφέλη και επιτυχές αποτέλεσμα και για τις δύο πλευρές. Μια σχέση είναι μια διαπραγμάτευση με win win αποτέλεσμα. Μια σχέση είναι το σκαλοπάτι για να τα έχουμε καλά και με τον εαυτό μας. Όταν τα έχουμε καλά με τους άλλους, είμαστε και εμείς καλά.
Και μη ξεχνάμε αν δεν πούμε κάτι, πως θα το γνωρίζει ο απέναντι μας, αν δεν ζητήσουμε κάτι πως θα το πάρουμε!
Μη ξεχνάμε… Τα λόγια χτίζουν γέφυρες σε «ανεξερεύνητες» περιοχές.
Xrisa Sotiraki – Ex. Account Manager-Business Consultant – LOLplus.gr Team / 21.12.2016 /
ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ… Η Δύναμη της Μη Λεκτικής επικοινωνίας
Δίνουμε σημασία στην λεπτομέρεια… γιατί η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!
Η ομάδα της LOLplus κοντά σας σε κάθε σας βήμα… LOLplus Λογιστικές Ολοκληρωμένες Λύσεις
- Επιχειρηματική Στρατηγική
- Πλήρη Λογιστική παρακολούθηση και Ορθός Φορολογικός Σχεδιασμός
- Σύγχρονο Management–Marketing–Branding
Τηλεφωνικό κέντρο: 211-409 73 18 /εταιρικό κινητό 693 652 6000 / email επικοινωνίας: info@lolplus.gr