Προώθηση πωλήσεων εκτός συνόρων με το συνεργάτη μας ΠΑΠΑΡΟΪΔΑΜΗ ΝΙΚΟ
Hμερομηνία: 25/10/2012-25/10/2012
Προώθηση πωλήσεων εκτός συνόρων
Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον και με δεδομένη την παγκόσμια και πρωτίστως ελληνική οικονομική κρίση, η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων αποτελεί μονόδρομο. Σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος του μάρκετινγκ αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα κρίσιμος. Τα στελέχη μάρκετινγκ καλούνται όχι μόνο να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στις εγχώριες αγορές, αλλά κυρίως να σηκώσουν το βάρος της αναζήτησης ευκαιριών στις υγιείς αγορές του εξωτερικού.
H εξωστρέφεια λοιπόν για πολλές επιχειρήσεις, καλείται να δώσει λύση σε προβλήματα που σχετίζονται όχι μόνο με τη γενικότερη παθογένεια της ελληνικής αγοράς αλλά κυρίως με την αδυναμία πλέον των τοπικών αγορών για εύκολη και κερδοφόρα απορρόφηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Οι άξονες της στρατηγικής εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων συνοψίζονται στα παρακάτω:
-αναζήτηση των κατάλληλων διεθνών αγορών για εξαγωγή προϊόντων και υπηρεσιών
-ανεύρεση στρατηγικών συμμάχων με ισχυρή παρουσία στις διεθνείς αγορές για γρήγορη ανάπτυξη δικτύου
-ενδυνάμωση της προϊοντικής ταυτότητας για βέλτιστη τοποθέτηση
Σε αυτή την προσπάθεια, η σε βάθος κατανόηση αφενός των αναγκών και αφετέρου των ιδιομορφιών της κάθε αγοράς, πριν από την έναρξη των όποιων ενεργειών προσέγγισης, είναι επιβεβλημένη. Η έρευνα αγοράς αποτελεί σημαντικό εργαλείο στα χέρια των στελεχών μάρκετινγκ που πλέον καλούνται να δώσουν άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν στην ‘υγεία’ αλλά και στην καταλληλότητα των αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και στην ετοιμότητα των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών να συναγωνιστούν τα αντίστοιχα εγχώρια. Η προσεκτική άντληση και αξιοποίηση κάθε είδους αξιόπιστων πρωτογενών δεδομένων και πληροφοριών αποτελεί απαραίτητο συστατικό κάθε έρευνας αγοράς. Στην προσπάθεια εξωστρέφειας, αυτό αποτελεί και τη μεγαλύτερη δυσκολία μιας και κάποιες αγορές παρουσιάζουν ιδιομορφίες οι οποίες δεν επιτρέπουν την εύκολη εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αυξάνοντας τον κίνδυνο άστοχων και μη αποτελεσματικών ενεργειών προσέγγισης.
Επιπλέον, η σχολαστική έρευνα του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας στη σωστή χάραξη στρατηγικών εξωστρέφειας, φανερώνοντας τις ευκαιρίες, τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ή τις αδυναμίες των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, σε διεθνές επίπεδο.
Η σωστή προσέγγιση των διεθνών αγορών στη βάση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους, αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα επιτυχίας κάθε στρατηγικής εξωστρέφειας. Η αποτελεσματικότητα των ενεργειών εξωστρέφειας κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την ταυτοποίηση δυνητικών πελατών / συμμάχων με ακρίβεια και τη σωστή προσέγγιση των key decision makers στα κέντρα λήψης απόφασης.
Το ανθρώπινο δυναμικό της emphasis marketing services, αποτελείται από έμπειρα στελέχη, γνώστες των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των διεθνών αγορών και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις προσέγγισης αγορών του εξωτερικού με στόχο την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, τη διευκόλυνση ανάπτυξης δικτύου αλλά και την ανεύρεση στρατηγικών συμμάχων στις ξένες αγορές, για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η υπηρεσία ‘ελληνική εξωστρέφεια’ της emphasis marketing services, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
-έρευνα αγοράς για την εξακρίβωση της καταλληλότητας διεθνών αγορών
-έρευνα ανταγωνισμού για τα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες
-τμηματοποίηση αγορών του εξωτερικού με βάση κριτήρια τα οποία θα διευκολύνουν τη σωστή στόχευσή τους
-αξιόπιστη ταυτοποίηση αγορών (παραγωγή λίστας δυνητικών πελατών / συμμάχων και εντοπισμός key decision makers)
-προετοιμασία καμπάνιας προώθησης (δημιουργία επικοινωνιακού υλικού στη βάση συγκεκριμένων αναγκών, προϊόντων και υπηρεσιών)
-εκπόνηση καμπάνιας προώθησης (αποστολή επικοινωνιακού υλικού, τηλεφωνική επικοινωνία – follow up calls, διερεύνηση ενδιαφέροντος συνεργασίας – qualified leads generation)
Η βέλτιστη αξιοποίηση των εργαλείων του σύγχρονου μάρκετινγκ αποτελεί εγγύηση επιτυχίας στην προσπάθεια των ελληνικών επιχειρήσεων για ενδυνάμωση της παρουσίας τους στις αγορές του εξωτερικού.
Η emphasis marketing services, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες marketing έντασης γνώσης, βρίσκεται στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων που στρέφουν το βλέμμα … στην επόμενη μέρα.
Νίκος Γ. Παπαροϊδάμης
Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ, Catholic University of Lille, Γαλλία
Managing Director, emphasis marketing services
Πουρνάρα 9, Μαρούσι, ΤΚ. 15124
Τηλ: 2117003154-6
Email: info@emphasis.com.gr
Web: www.emphasis.com.gr