Ο Στιβ Τζομπς έλεγε διαρκώς ότι «η δημιουργικότητα είναι απλώς η συνένωση διαφορετικών πραγμάτων». Ο Τζομπς επέμενε ότι ακόμη και τα πιο προχωρημένα και καινοτόμα σχέδια είναι το αποτέλεσμα συσχετισμών ανάμεσα σε αντικείμενα και μηχανισμούς που ήδη υφίστανται. Η Apple δεν εφηύρε το mp3 ή τον φορητό υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο, αλλά πρόσθεσε στοιχεία που δεν υπήρχαν στις συγκεκριμένες κατηγορίες δημιουργώντας προϊόντα που αντιμετωπίστηκαν ως «επαναστατικά».
Ο Μίκης Θεοδωράκης συνέθεσε το «Αξιον εστί» (1960) «παντρεύοντας» τα αντίθετα. Επιστράτευσε λαϊκή και κλασική ορχήστρα, βαρύτονο και λαϊκό ερμηνευτή, τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, ενώνοντας την ίδια στιγμή τη δομή του ορατορίου με τη λαϊκή δωρική δομή της μουσικής και του ποιήματος του Ελύτη. Το αποτέλεσμα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα έργα της ελληνικής μουσικής. Ανάλογα ισχύουν για τον «Μεγάλο ερωτικό» (1972) του Μάνου Χατζιδάκι όπου ο συνθέτης επέλεξε ποιήματα από την αρχαία ως τη μεταπολεμική Ελλάδα και τα μελοποίησε αξιοποιώντας τις καινοτόμες φόρμες που είχε αναπτύξει.
Και δεν είναι μόνο η Apple, ο Τζομπς, ο Χατζιδάκις και ο Θεοδωράκης. Οι αδελφοί Ράιτ αξιοποίησαν την εμπειρία τους στην κατασκευή ποδηλάτων και ανακάλυψαν το αεροπλάνο. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο αεροπλάνο ήταν στην πραγματικότητα ένα ποδήλατο με φτερά.
Πώς μπορείς να γίνεις εξαιρετικά ικανός στην επίτευξη αυτού του είδους των συνδέσεων ανάμεσα σε ανόμοια πράγματα; Ο Τζομπς επέμενε ότι οι καλύτεροι εφευρέτες είναι εκείνοι που αναζητούν εμπειρίες διαφορετικές μεταξύ τους. Συγκεντρώνουν διαφορετικές πληροφορίες που εκ των υστέρων ενώνουν μεταξύ τους. Για παράδειγμα, ο Τζομπς μελετούσε την καλλιγραφία. Ο Χατζιδάκις μελετούσε το ρεμπέτικο ή έκανε ραδιόφωνο ή συζητούσε επί ώρες κάθε βράδυ με τις πιο ετερόκλητες παρέες. Κατά συνέπεια, το δίδαγμα είναι ένα: Επειδή δεν γνωρίζεις από πού θα έλθει η σωστή απάντηση, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αναζητήσεις την απάντηση παντού.