Κερδίζει έδαφος το Ελαιόλαδο στην διατροφή των Ολλανδών του Σπηλιόπουλου Γ. Νεκτάριου
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η διατροφή των Ολλανδών δεν περιελάμβανε ως βασικό στοιχείο της το ελαιόλαδο καθώς ήταν πλούσια σε ζωικά λίπη, με συνέπεια την εξαιρετικά περιορισμένη κατανάλωση ελαιολάδου.
Ωστόσο σταδιακά και με την πάροδο των χρόνων, οι καταναλωτικές συνήθειες των Ολλανδών άρχισαν να αλλάζουν και να προσαρμόζονται σε ένα πιο υγιεινό πρότυπο διατροφής, ακολουθώντας όλο και περισσότερο στοιχεία της λεγόμενης “μεσογειακής” διατροφής.
Ως αποτέλεσμα αυτού, η κατανάλωση ελαιολάδου στην Ολλανδία να έχει πλέον σημειώσει σημαντική άνοδο.
Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς συσκευασμένου ελαιόλαδου (ιδιωτικής και μη ετικέτας) στην ολλανδική αγορά κατέχει η Ισπανία.
Ενδεικτικά, στις μεγαλύτερες υπεραγορές, όπως ο Albert Heijn και ο Dirk van de Broek, τα ελαιόλαδα με την επωνυμία των υπεραγορών (ιδιωτικής ετικέτας) προέρχονται από την Ισπανία, ενώ ακολουθούν επώνυμα ελαιόλαδα, όπως το Bertolli (Uniliver) από την Ιταλία και το Carbonell από την Ισπανία.
H Ελλάδα αποτελεί τον 6ο μεγαλύτερο προμηθευτή παρθένου ελαιολάδου για την αγορά της Ολλανδίας, με 131 τόνους να έχουν εισαχθεί στην Ολλανδία από την Ελλάδα (επίσημα στοιχεία 2014).
Το συσκευασμένο ελαιόλαδο που πωλείται στην ολλανδική αγορά, διακρίνεται σε τρεις βασικές κατηγορίες:
1/. Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο (extra vierge olijfolie) με οξύτητα < 0,9 βαθμούς.
2/. Παρθένο (απαλό) ελαιόλαδο (mild/vierge olijfolie) με οξύτητα από 1-2 βαθμούς.
3/. Ελαιόλαδο (olijfolie) με οξύτητα > 2 βαθμούς.
Οι πλέον διαδεδομένες συσκευασίες είναι:
α/. το γυάλινο μπουκάλι του 1 λίτρου.
β/. το γυάλινο μπουκάλι των 500 ml.
γ/. το γυάλινο μπουκάλι των 250 ml.
Ωστόσο στην ολλανδική αγορά και ιδιαίτερα στη χονδρική πώληση, κυκλοφορούν και διαφορετικές συσκευασίες των 2 λίτρων και των 750 ml.
Οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες που θα ήθελαν να εξάγουν το ελαιόλαδό τους στην Ολλανδία, θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στα παρακάτω στοιχεία:
– Ποιότητα (οργανοληπτικά στοιχεία, πιστοποιητικά ΙSO, HACCP, κτλ.)
Αυτή θα πρέπει να αποδεικνύεται από επίσημες χημικές αναλύσεις, πιστοποιητικά
ποιότητας αλλά και διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς γευσιγνωσίας ελαιολάδου.
– Συσκευασία (μέγεθος περιέκτη, σχεδιασμός, ανάδειξη του προϊόντος, κτλ.)
Θα πρέπει να γίνει έρευνα αγοράς των μεγεθών των συσκευασιών που
προτιμούνται στην Ολλανδική αγορά, καθώς και των ιδιαίτερων στοιχείων όσον
αφορά στον σχεδιασμό και στην εν γένει εμφάνιση των συσκευασιών του
προϊόντος.
– Προβολή & Διαφήμιση
Κυρίως μέσω της ιστοσελίδας του προϊόντος, αλλά και συμμετοχής της επιχείρησης
σε επιχειρηματικές αποστολές και λοιπές προωθητικές ενέργειες στην Ολλανδία.
Εξειδικευμένος Σύμβουλος Αγροτικής Επιχειρηματικότητας &
Εξαγωγών του Αγροδιατροφικού τομέα
“Ευεπιχειρείν”
MΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:
• Γιατί να εξάγω τα αγροτικά προϊόντα μου;
• Πόσο έτοιμος είμαι να τα εξάγω;
• Οδηγός προετοιμασίας της επιχείρησής μου για την έναρξη της εξαγωγικής μου δραστηριότητας
• Πως επιλέγω τις διεθνείς αγορές που θα τοποθετήσω τα προϊόντα μου;
• Βήμα-βήμα η εξαγωγική διαδικασία από το χωράφι … και μέχρι το ράφι των αγορών του εξωτερικού
• Η σπουδαιότητα του Marketing & του Branding στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων στο εξωτερικό
Δείτε αναλυτικά παρακάτω….
👉 ΕΞΑΓΩΓΕΣ – ΠΩΛΗΣΕΙΣ Αγροτικών Προϊόντων από το Α έως το Ω