Οι Ιδέες, τα Κουνέλια και το Management
Περίεργος τίτλος… Πώς συνδέονται άραγε όλα αυτά; Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα.
Ο Πλάτωνας απέδιδε τρεις (3) ιδιότητες στην έννοια της Ιδέας: την ενότητα, το αμετάβλητο και την τελειότητα και έτσι απέδιδε σ’ αυτές μια υπερβατική ύπαρξη ανεξάρτητη από τις ανθρώπινες αισθήσεις. Οι Ιδέες δηλαδή συνιστούν ένα κόσμο υπερβατών αρχετύπων και η υπαρκτή πραγματικότητα ανταποκρίνεται σε όλα μας τα όνειρα για τελειότητα σε όλες εξ’ ίσου της σφαίρες της φύσης, τέχνης, ηθικής και γνώσης.
Θα το έλεγα πιο απλά… Οι Ιδέες είναι ενέργεια που βρίσκεται παντού και εμείς οι άνθρωποι αντλούμε αυτή την ενέργεια, «κατεβάζουμε» ιδέες και στη συνέχεια αυτή την ενέργεια την μετατρέπουμε σε άλλες μορφές… σε προϊόντα ή/και υπηρεσίες.
Τα Κουνέλια
Πώς γίνεται όμως ένας άνθρωπος να «κατεβάζει» πολλές ιδέες και κάποιος άλλος όχι;
O γνωστός Νομπελίστας συγγραφέας John Steinbeck έγραψε κάποτε: «Οι Ιδέες είναι σαν τα κουνέλια. Παίρνετε ένα ζευγάρι, μαθαίνετε πώς να το διαχειρίζεστε και πολύ σύντομα έχετε μία δωδεκάδα!».
Φτάνει όμως να έχουμε πολλές ιδέες; Να γνωρίζουμε τον τρόπο να τις πολλαπλασιάζουμε και άρα να ξέρουμε να παράγουμε πολλά προϊόντα ή/και υπηρεσίες;
Η σύγχρονη έρευνα σε επίπεδο business και ειδικά σε επίπεδο νεοφυών-start-up επιχειρήσεων μας δείχνει ότι το 90% αυτών των επιχειρήσεων που ανήκουν στο χώρο της τεχνολογίας αποτυγχάνουν. Άρα δηλαδή δεν φτάνει να κατεβάζουμε καλές και πολλές ιδέες. Πρέπει να ξέρουμε να διαχειριζόμαστε και τη διαδικασία που τις μετατρέπει σε προϊόν ή/και υπηρεσία.
Σχετικό Άρθρο: isotopon: Κατασκευή ιστοσελίδων “Think Globally”
Σκέφτηκα λοιπόν να αναπτύξω ένα πλαίσιο που το ονόμασα Πλαίσιο Διαχείρισης Ιδέας το οποίο αναφέρεται στο Ταξίδι της Ιδέας από τη σύλληψή της μέχρι την υλοποίησή της, τη «μετάφρασή» της σε προϊόν/υπηρεσία και τη διάδοσή της στον κόσμο. Αυτό είναι ένα ταξίδι μακρύ και δύσκολο με πολλές διακυμάνσεις αλλά με πολύ challenge και suspense. Αυτό το ταξίδι μπορεί να θεωρηθεί και μία διαδικασία.
Μία διαδικασία η οποία για να μας οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα θα πρέπει να διέπεται από νόρμες που πηγάζουν όχι μόνο από το νου αλλά και από την καρδιά. Ο νους είναι σκέψη όμως από την καρδιά προκύπτει η αυθεντική δημιουργία. Αρχέτυπο, οδηγός και σύμμαχός μας σ’ αυτό το ταξίδι είναι η ίδια η Φύση η οποία μας διδάσκει την αρμονία.
Το πλαίσιο αυτό αποτελείται από τέσσερις (4) φάσεις αλληλοσυμπληρούμενες και μη γραμμικές ώστε να μπορεί να υποστηρίξει General Managers-Entrepreneurs και όλα τα άτομα που απαρτίζουν Οργανισμούς να το απλοποιήσουν και να μπορούν να διαχειρίζονται τις Ιδέες τους αποτελεσματικά με οδηγό το δικό τους Vantage Angle! Έχει προκύψει από το integration της επιστημονικής και βιωματικής γνώσης μου. Από εμπειρίες μου σε διάφορα επαγγελματικά και μη πεδία δράσης. Έχει προκύψει από τη συνένωση των dots μου με τα dots της Φύσης.
Οι τέσσερις αυτές φάσεις είναι:
• Διαμόρφωση Ιδέας: η φάση κατά την οποία η κάθε ιδέα αποτυπώνεται στο χαρτί, παίρνει σάρκα και οστά και ενσωματώνεται σε ένα business model το οποίο παράγει αξία και ορίζει το δικό μας modus operandi.
• Ενίσχυση Ιδέας: το πέρασμα από τη Διαμόρφωση Ιδέας στην Υλοποίηση Ιδέας προϋποθέτει ικανούς ανθρώπους, ανθρώπους που έχουν τα στοιχεία ενός General Manager. Είναι η φάση κατά την οποία το ανθρώπινο δυναμικό εξελίσσεται για να μπορεί να παρακολουθεί κάθε πτυχή της ιδέας του, να έχει την ικανότητα να ανταποκρίνεται στις αλλαγές και να παίρνει τα κατάλληλα ρίσκα. Είναι η φάση κατά την οποία λαμβάνει χώρα η βιωματική εκπαίδευση.
• Υλοποίηση Ιδέας: η υλοποίηση κάθε ιδέας είναι μία δυναμική διαδικασία. Αποτελείται από πολλά επί μέρους projects τα οποία είναι αλληλοσυμπληρούμενα και μη γραμμικά. Η υλοποίηση δεν ολοκληρώνεται με την παραγωγή ενός προϊόντος/υπηρεσίας. Συνεχίζεται όσο το προϊόν/υπηρεσία είναι ζωντανό και παράγει αξία. Είναι η φάση που εφαρμόζονται όλες οι αρχές του Project Management.
• Διάδοση Ιδέας: η μετατροπή μίας ιδέας σε προϊόν/υπηρεσία είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Όμως όχι ολοκληρωμένο. Αν δεν διαδοθεί σωστά στον κόσμο τότε κανείς δεν θα μάθει γι’ αυτό και άρα δεν θα παράγεται αξία. Έτσι η φάση του Idea Pitching είναι εξίσου απαραίτητη με τις υπόλοιπες τρεις.
Πηγή www.epixeiro.gr
• ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ σε Προσωπικό και Επαγγελματικό επίπεδο – RE-START your P.B.P.
• ΑΓΡΕΠΙΧΕΙΡΗΣΤΕ με απλά και κατανοητά Βήματα
• Η Νέα Φιλοσοφία ΠΩΛΗΣΕΩΝ – Re-Brand your SALES Brand
• ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ – η Τέχνη του Κερδίζειν στις Συναλλαγές