Στην εποχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας, οι πελάτες είναι περισσότερο ενημερωμένοι και πληροφορημένοι για ότι συμβαίνει στον κόσμο άλλα και για τις επιχειρήσεις ειδικότερα. Η επιλογή του καταλύματος διαμονής είναι μια διαδικασία που περνά μέσα από την αναζήτηση στοιχείων για το κατάλυμα, ο οποίες βρίσκονται διάσπαρτες στο διαδίκτυο και τις περισσότερες φορές δεν τις γνωρίζουμε. Το εργαλείο της Διαχείρισης της Φήμης (Reputation Management) μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξουμε κάθε πληροφορία, θετική ή αρνητική, που υπάρχει στο διαδίκτυο.
Η Διαχείριση της Φήμης (Reputation Management) κατανοεί τη σημασία της ύπαρξης της θετικής εικόνας της επιχείρησης. Η Διαχείριση της Φήμης είναι η απάντηση για τη διαχείριση των πληροφοριών της φήμης. Κακές αναρτήσεις, αρνητική blogs, φρικτές μαρτυρίες σε δημοφιλή φόρουμ, ρεαλιστικοί ισχυρισμοί απάτης και κριτικές για το προϊόν μπορεί δυνητικά να βγάλουν την επιχείρηση εκτός. Μερικές φορές οι καλοί άνθρωποι και καλές εταιρείες αποκτούν κακή φήμη και μπορεί να προέρχεται από μια πικρία κάποιου ατόμου, που έδωσε η αρνητική δημοσιότητα, η οποία μπορεί να επηρεάσει και ενίοτε να καταστρέψει μια επιχείρηση.
Τα βήματα της Διαχείρισης της Φήμης (Reputation Management)
- Προσδιορισμός των ενδιαφερόμενων μερών (Πελάτες, πρώην υπάλληλοι, τύπος, διαμορφωτές της κοινής γνώμης της συγκεκριμένης βιομηχανίας, ανταγωνιστές, κλπ)
- Διεξαγωγή ελέγχου της φήμης – ιστοσελίδες βαθμολόγησης και αξιολόγησης, κοινωνικά δίκτυα, διαδικτυακές πύλες, blogs, ΜΜΕ, ιστοσελίδες γνώμης και παραπόνων.
- Online καταγραφή των στοιχείων που επηρεάζουν τη φήμη, σάρωση και ανάλυση των στοιχείων.
- Άμεση πρόσβαση στα σχόλια και αυτόματες απαντήσεις σε αρνητικά σχόλια και παρατηρήσεις.
- Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων (θετικών και αρνητικών) σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της περιοχής ή της αντίστοιχης κατηγορίας καταλυμάτων.
- Λήψη αποφάσεων για την ανατροπή των αρνητικών σχολίων και δημιουργία ευνοϊκής γνώμης και καλής φήμης
πηγή tourismapps.gr